Dag 1 - Sundsvall here we come

Så var det äntligen dags då! 08:00 stod klockan på och jag skyndade mig upp för att äta frukost och göra mig inordning. Men det blev ändå lite sent, inte för ens klockan 10:00 kom vi iväg. Men bättre sent än aldrig!^^

47 mil hade vi att åka, så vi var ju tvungna att stanna. Först stannade vi i Gävle för att äta lunch och ett par timmar senare i Hudiksvall. Efter ca 6 timmars resa (inkl. paus) så var vi till slut framme i Sundsvall. Hotellet låg precis utanför där vi checkade in vid 17-tiden och jag gjorde mig sedan lite i ordning efter resan. Sedan åkte jag tillsammans med min familj som var med, in till stan. Vi gick runt där och tittade på stan medan jag väntade på att F och H skulle komma. De bodde på ett hotell som låg på ett berg så det tog en liten stund att gå in till stan.^^ När de äntligen kom så gick vi in på området tillsammans och träffade Å och Su efter ett tag. Både jag och F var jättehungriga så vi var tvungna att hitta något ställe att äta. Utanför konsertområdet fanns det flera tält där man kunde äta så där satte vi oss. Men Å och Su skulle gå och se Gary Moore, men F, H och jag åt. Maten var god och behövdes verkligen eftersom jag hade varit hungrig länge. Vi beslöt oss sedan för att gå och titta på Gary Moore, men han var inte så bra tyckte jag. Hans gitarr solon var ca 10 minuter långa. Hade man hört honom tidigare kanske man gillade honom mer, men för mig var han helt okänd. Till slut fick vi nog av alla solon så vi gick till den andra scenen och tittade vad som skulle hända där. Hardcore Superstar skulle spela om en stund där så vi väntade på att se dem. Vi passade på att ta lite kort och satt och pratade medan de fixade iordning scenen. De var i alla fall de bästa på hela kvällen. De fick med publiken på ett bra sätt och gav allt på scenen. Kanske lite för mycket hårdrock för min smak, men det vägdes upp av att de hade så bra publikkontakt. Jag bestämde mig för att gå hem tidigt på kvällen så att jag skulle vara utvilad till fredagen så vid kvart över 10 gick jag ut från området för att åka hem. Jag tittade igenom korten lite snabbt när jag kom fram till hotellet och konstaterade också att jag hade glömt min usb-kabel till kameran. Det gör att det inte kommer upp några bilder på bloggen för ens tidigast på kvällen på söndag. Sedan gick jag och la mig och somnade vid 12.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0