Konsert: Sahara Hotnights

                            

Bäst: Deras energi genom hela konserten
Sämst: Dom fulla killarna bredvid och bakom mig
Bästa låt: Cheek To Cheek
Betyg: 3.5 av 5


Igår (idag, beror på hur man ser det) var det dags för konsert med Sahara Hotnights. Innan konserten var jag nästan förbredd på att den skulle vara dålig eftersom flera jag hade pratat med sa att bandet inte var så bra live. Men jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Dels av att jag tyckte faktiskt att de var bra, men också hur många killar det var som kunde deras låtar och stod och sjöng med! Jag räknade med att många skulle kunna "Cheek To Cheek", men kanske inte de gamla låtarna. Under  "Cheek To Cheek" och "Visit To Vienna" blev det någon slags allsång och publiken blev som galna. Kanske inte så konstigt eftersom man kunde höra de låtarna överallt under 2007.

Jag tyckte verkligen inte att Sahara var så fruktansvärt dåliga som flera sa. Antingen så tycker jag kanske annorlunda än andra eller så kanske Sahara Hotnights hade en bra dag och genomförde en bra konsert. Det jag saknade var lite mer publikkontakt. Det krävs lite mer än "Mår ni bra?" tycker jag. De spelade en bra mix av gamla låtar som man väl kände igen och nya låtar från den senaste skivan. Mitt betyg på konserten blir 3.5, lite mer publikkontakt hade det kanske blivit en 4:a.

Det var väldigt svårt att fota under konserten för man slängdes åt olika håll hela tiden. Jag stod i publiken och fotade eftersom det inte fanns något riktigt fotodike (jag hade egentligen fotopass). Vill ni se mer kort från konserten kan ni göra det HÄR

Har ni sett Sahara Hotnights? Vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag såg dem 07 när de var på Öland tillsammans med The Ark, de kändes som de var riktigt bra för man hängde med trotts jag inte känner igen så många av deras låter, bra energi liksom

2009-04-26 @ 21:19:23
Postat av: Anonym

Jag har sett Sahara två gånger. Första gången ( i Köpenhamn) var de inte så bra, men andra gången (på Tivolirock i Ksd) var de riktigt bra!! :D

2009-04-26 @ 22:24:53
Postat av: Natalie

Svar: Ja, det ska bli väldigt spännande att höra Kents nya! Jaha, jag fick boxen i födelsedagspresent och la in låtarna i ipoden ;)

2009-04-27 @ 10:11:26
URL: http://freakindoktorer.blogg.se/
Postat av: Christian

Har inte sett dom, men har hört från kompisar att dom ska vara sjukt bra live! Titta gärna in på min blogg!

2009-05-16 @ 13:57:00
URL: http://bestofchristian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0