COLDPLAY - STADION



Bästa låt: Life in Technicolor II, Green Eyes, Strawberry Swing och Glass Of Water
Bäst: Lovers In Japan med all fjärils-konfetti
Sämst: De små killarna och tjejerna bakom oss, mer störande får man leta efter

Betyg: 5 av 5

Igår kom jag och min kompis Elin till stadion vid 12-tiden för att köa till Coldplay. Det var mycket folk redan då, så vi hade ca 300-400 framför oss i kön. Efter ett tag kom 4 kompisar som vi köade tillsammans med. Det regnade på morgonen, men som tur var slapp vi upplevelsen att köa i regn. Vid insläppet 17:30 tog vi platser på 3-4 raden till höger och väntade på att förbandet White Lies skulle börja. De var bättre än vad jag trodde. De hade ett par låtar som var riktigt bra, To Lose My Life till exempel, men sedan var det flera som var långtråkiga.

De spelade i ca 40 minuter och sedan väntade på det vi hade köat för - Coldplay. De klev på scenen runt 21 till tonerna av Life in Technicolor. Sedan kom den ena bra låten efter den andra. Det var roligt att de körde de fina låtarna, Postcards From Far Away och Glass Of Water, från Prospects March EP. Det är svårt att välja ut de bästa låtarna eftersom Coldplay håller en väldigt hög nivå genom hela konserten. Coldplay gjorde också en hyllning till Michael Jackson genom att sjunga Billy Jean ute i publikhavet. Det går knappt att beskriva den känslan att se Coldplay live. Det här är andra gången och jag var tveksam om de skulle lyckas överträffa den magiska konserten som var förra året. Men det är ju Coldplay vi pratar om, så det är klart att de lyckas!!!! Efter att ha radat av ett stort antal låtar, spelar de Lovers In Japan och det faller ner 1000-tals fjärilar i form av konfetti, över publiken. De avslutar sedan den perfekta kvällen med att spela The Scientist och Life in Technicolor II, en låt som jag hade sett fram mycket mot att höra.



Låtlista:
Life In Technicolor
Violett Hill
Clocks
In My Place
Yellow
Glass Of Water
Cemeteries Of London
42
Fix You
Strawberry Swing
God Put A Smile Upon Your Face
The Hardest Part
Viva La Vida
Lost!
Green Eyes
Death Will Conquer
Billie Jean
Viva La Vida (remix)
Politik
Lovers In Japan
Death And All His Friends
Extranummer: The Scientist och Life In Technicolor II

Kommentarer
Postat av: Adore

Härligt att det va bra :)

Jag skulle ju inte ha ngt emot att höra Fix you live.. kan tnka mig att det uppstår ganska mkt rysningar där ^^

2009-08-23 @ 21:56:01
URL: http://www.adore-adore.blogspot.com
Postat av: Amanda

Åh så White lies var förband? De ska jag se i november :D

Roligt att Coldplay var så bra också och att ni slapp köa i regn <3

2009-08-24 @ 08:15:55
URL: http://stayreal.blogg.se/
Postat av: Moa

åh det var så fint!!!!

2009-08-24 @ 17:15:37
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Susanne

Va skoj att det var så bra! :O)

2009-08-24 @ 19:00:30
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Adore

Visst är dom fina :) <3

2009-08-26 @ 18:03:45
URL: http://www.adore-adore.blogspot.com
Postat av: D

heej, jag ska på coldplay den 30 augusti 2012 och är så himla excited! men jag är redan nu jättenervös över vilken plats jag och min kompis kommer stå på. vi har ståplatser och undrade hur länge man egentligen skulle behöva köa för en någorlunda bra plats, ganska långt fram? hur var det på konserten 09? jättetacksam för svar!

2011-12-17 @ 19:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0