This is it


Igår var jag och såg Michael Jackson-filmen "This Is It". Himla fint var det! Man fick liksom en helt annan bild av hur han var som person tycker jag. Media har ju ofta framställt honom som en ganska konstig person, att han ska vara rädd för att vara nära andra människor mm. Detta såg man inget av i filmen! Han verkade väldigt snäll och härlig person. Han sa "God bless you", "I love you" och "Said with love" väldigt många gånger. Fint! Och hans moves. Wonderful! Tveksamt om det finns någon bättre dansare. De visade även när hans dansare berättade om hur mycket Michael betydde för dem. Alla som jobbade kring honom pratade också om vilken fin och musikkunnig människa han var! Väldigt bra film helt enkelt!
Har ni sett den? Vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: This is not it

Filmen är ur en synvinkel otroligt fin. Den framhåller hans talang, hans sårbarhet - ja hans person.



Det jag däremot motsätter mig är att företaget bakom filmen (och de konserter som skulle ske), AEG, har valt att endast klippa in de sekvenser då MJ mår bra och har ett "hyfsat gott humör". Företaget försöker rentvå sitt beteende och ta bort sitt ansvar från Michaels död. De VISSTE att MJ mådde extremt dåligt/var stressad, ÄNDOCK drev de på showen och påtvingade honom att ställa upp på 50 konserter. Nu försöker de, genom att leverera en film "åt fansen", få bort sitt ansvar och påstår att de gör allt detta för Michael. Då undrar jag, och många andra, varför gjorde de INGENTING för Michaels skull då han faktiskt levde?



Nu är filmen en miljoninkomst för företaget, och producenten & co. kan hova in sin slant. Allt detta görs på bekostnad av en människas liv.

- Det tål att tänkas på, då man sitter och tittar på den här filmen.

2009-11-09 @ 13:15:32
URL: http://this-is-not-it.com
Postat av: Anonym

Jag har sett den. Jag tyckte faktiskt inte att den var så fantastisk om jag ska vara ärlig.

Konserten hade ju helt klart blivit helt otrolig. Men filmen.. Det märktes verkligen att det inte var tänkt att vara en film. Den var lite konstigt klippt och den slutade liksom i intet kändes det som. Slutet kändes mest konstigt.



Men ja. Konserterna hade blivit fantastiska.

2009-11-12 @ 15:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0