How to get an accreditation!

Jag har fått några frågor kring det här med presspasset jag fick till PIP. Hur får man ett sånt? Måste man jobba för någon speciell?

Man får ett fotopass genom att man i det här fallet söker ackreditering. Tyvärr så missade jag att ackrediteringstiden hade gått ut så jag fick ett inbytes fotopass. Det innebar att jag fick köpa biljett som vanligt och sedan byta den mot ett presspass. Fick ett presspass eftersom jag har blogg och skulle båda skriva och fota, men som ni ser så blev det mest foton från festivalen. (Det kommer fler på andra artister men jag har inte hunnit redigera dem än).

Ibörjan får man kanske börja med mindre spelningar. Jag har för mig att jag fick mitt första fotopass på Ung 08 år 2008. Sedan har jag nog bara fotat 3-4 konserter med fotopass, varav en var Sahara Hotnights . Har inte riktigt haft tid och ork, men nu hoppas jag kunna göra det igen. Jag söker fotopass genom att jag har den här bloggen och gillar att fota. Många gånger kan man få ett nej, men det är bara att fortsätta och försöka.

Om ni gillar att fota och känner att ni skulle vilja prova, försök tycker jag! Det är flera av ni som läser och kommenterar som tar jättefina bilder! Go for it!


Kommentarer
Postat av: Else

Jeg har bare htt fotopass en gang, men har fått akkreditering til en del festivaler og konserter i Norge/Danmark fordi jeg skriver omtaler! Love it :D

2010-08-05 @ 01:13:19
URL: http://elsesolheim.com
Postat av: josefine

nästa måndag <//////3 när börjar du? eller vad ska du hitta på, ska du plugga=

2010-08-08 @ 17:58:48
URL: http://aprilminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0