MANDO DIAO, GRÖNA LUND



Bästa låt: Memphis Tennessee/Song For Aberdeen och Mean Street
Bäst: Publiken och låtlistan
Sämst: Varför ska publiken envisas med att ställa sig upp så tidigt?


Jag tror inte att jag kan sätta betyg på Mando Diaos konserter längre. Varje konsert överträffar den andra på olika sätt. Spelar de inte ens favoritlåt, är publiken underbar eller så är det en liten intim konsert (Arvika). Konserten på Gröna Lund tillhör kategorin bra publik. Trots att det var fruktansvärt trångt var det alldeles underbart att få höfterna ihoptryckta där jag stod på andra raden.

Setlisten (se längre ner) tycker jag var jättebra. En mix av gamla låtar och nya favoriter. Gustafs cover av Chuck Berrys Memphis Tennessee (fast med melodin till Song From Aberdeen) är fin, jag gillar den. Jag hade hoppats på att If I Don't Live Today... skulle vara i akustisk version precis som förra sommaren. Den versionen var underbar.

När de spelar Dance With Somebody (som hela publiken verkar kunna) och Björn hoppar ner på trappan, tittar i mina ögon och sjunger "Dance, dance, dance" känns 3 timmars tågresa och 7 timmars köande ganska värt. Och efter att ha fått höra Mean Street, en av de låtar som jag gillar allra bäst live, är det bara att inse - nu har min fina musiksommar börjat!!

Se fler bilder som jag har tagit HÄR

Låtar:
The Band
Dance With Somebody
Down In The Past
Give Me Fire
Gloria
God Knows
If I Don't Live Today, Then I Might Be Here Tomorrow
Long Before Rock'n'Roll
Mean Street
Mr Moon
The Quarry
Sheepdog
Song From Aberdeen/Memphis Tennessee


Kommentarer
Postat av: Susanne

Härligt, härligt! Ser fram emot att få se dem på P&L :O)

2010-06-06 @ 01:05:40
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Lisa

Kan inte annat än hålla med, underbar konsert! Snygga bilder tog du också! :)

2010-06-07 @ 19:17:09
URL: http://musicadelasanta.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv. Haha sju timmar är inte så "bara", vart stod du någonstans? :)

2010-06-08 @ 12:47:05
URL: http://musicadelasanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0