2011 - Del I

Mars
Årets första konsert blev en turnépremiär i Sverige för The Arks del. Det var början på deras sista turné och jag fick se dem på hemmaplan. Magiskt! Jag fick höra The most radical thing to do!! Herregud vad fint!!

April

Årets andra konsert blev Håkan Hellström som jag såg för första gången faktiskt. Helt otroligt hur jag har kunnat missa honom, men han har alltid spelat samtidigt som andra band på festivaler. Det var såklart en väldigt bra konsert!

Maj
Jag åkte för att se Sugarplum Fairy i Stockholm. Det var sjukt efterlängtat att få se dem efter den grymma konserten på Peace and Love 2010 (den konserten är fortfarande top 3 av alla konserter). Det var väldigt speciell stämning eftersom det var sista konserten innan Kristian skulle påbörja sin cancerbehandling.

Juli
Det var äntligen dags för Peace and Love! Den första dagen kändes lite som uppvärmningsdag. Såg Paolo Nutini, Lykke Li och Kings of leon! Dag nummer 2 såg vi Carl Norén akustiskt inne i stan för att sedan så och se I Blame Coco. Jag såg verkligen fram emot att se henne. Hon var så himla bra!

Sedan sprang jag direkt och köade för att se The Ark och såg Volbeat (haha) under tiden. Kvällen avslutades som sagt med Ark. Det var turnépremiär för sommarturnén och himla fint!

Fredagen började med Bob Hund. Rolig konsert. Den fortsatte sedan med The Sounds, Carl Norén och Teddybears. Stört kul att dansa till Cobrastyle. The Strokes fick avsluta dagen och herregud vilket tryck det var. Det kan ha varit bland det värsta trycket jag var med om där vi stod längst fram. Jag övervägde faktiskt att bli överburen ett par gånger, men jag valde att stå kvar. Bra konsert var det i alla fall, men det var lite svårt att fokusera på den ibland.

Så var det då dags för den sista dagen på festivalen. Det hade varit flera dagar med underbara vänner, värme, för lite mat och massa bra musik. Jag var sjukt nervös eftersom dagen började med Mando Diao och vi skulle köa för att få plats längst fram. Det fick vi och vi var himla glada för det.

Det var underbart! Jag stod bredvid Josefine precis som när jag såg dem 2009. Dom spelade Your Lovers Nerve! Herregud vad jag har längtat efter att få höra den live! Det kändes som att festivalen var fulländad efter den konserten faktiskt. Jag hade fått se så många bra band så jag svävade på ett litet moln typ. Och då stod vi ändå längst fram på Bob Dylan efteråt.

Jag tänkte stå kvar längst fram för att se Håkan Hellström, men jag orkade inte allt tryck utan gick och såg Twinflower Band istället. Festivalen avslutades med att jag och mina vänner dansade järnet till Håkan Hellström!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0