2011 - Del II

Juli
Jag är faktiskt inte klar med juli än för jag hann med så himla många konserter då! En vecka efter Peace and Love åkte jag till Putte i Parken för att vara där en dag. Jag hade fått fotopass och väldigt pepp på att ta massa fina bilder! Första konserten var Veronica Maggio som jag missade på P&L. Hon var såklart bra och levde faktiskt upp till de skyhöga förväntningarna.

Sedan var det lite väntan jag och såg Those Dancing Days i väntan på Manic Street Preachers. Det var dom och The Ark som var anledningen till att jag åkte dit. Jag är inget jättefan, men det var verkligen kul att se dom live. Älskar att se stora band live. Sedan var det dags för mina älskade The Ark! Jag hade skyhöga förväntningar på konserten, mest för att konserten med dem där 2010 var den bästa jag har någon har sett.

Jag fick flera bra bilder och massa fin kontakt med bandet. Jag fick Jepsons plektrum också. Jag blev verkligen så himla glad för det! Det ligger på min musikhylla. Där ligger det väldigt bra!

Augusti
I augusti var det åter igen dags för The Ark, den här gången på Liseberg i Göteborg. Jag tänkte faktiskt inte stå långt fram på den konserten utan njuta av en dag i Göteborg och se konserten från lite längre bak. Det gick så där med det. Jag var bara där 1.5 h innan konserten, men lyckades ändå få en plats på 5-6 raden. Jag satt kvar där och väntade och kom till slut på andra raden. Inget jag klagade över precis.

Jag spelade in flera fina klipp på mobilen från den konserten, bland annat Olas tal. Det är himla fint att lyssna på den ibland när man sitter på bussen och allt känns grått.

September
Jag såg Melody Club. Jag älskade dom när jag var liten så det var kul att få se dom igen. Man blir nostalgisk. Sedan var det dags. There is no end. Sista konserten med The Ark. Jag och Emma åkte till Gröna Lund tidigt på morgonen (kl. 04) den 18 september och satte oss för att vänta. Vi frös som tusan, men inget spelade någon roll. Vi hade så kul tillsammans och träffade massa vänner som man bara träffar på konserter. Timmarna gick ändå ganska fort och till slut var klockan 20. Konserten var helt jäkla magisk. Finns knappt ord för det! Ola grät (vilket man ser på bilden nedan). Jag grät (jag som inte ens skulle gråta). När Calleth började ville jag aldrig att den skulle ta slut. Sista talet. Sista av allt. Jag och Emma åkte till hotellrummet och åt chips sen och kom överens om att vi måste åka på konsert tillsammans igen. Snart!


Oktober
Det var dags att se Veronica Maggio igen. Jag hade sett fram emot den konserten, men tyvärr så var det lite annat som tog fokus under konserten. Det var så många fulla 18-åringar som verkligen var jättejobbiga. Man låter verkligen tråkig när man skriver det, men det var sjukt jobbigt och man blev helt mosad. Tråkigt eftersom när man kunde fokusera på konserten så var hon väldigt bra!

December
Årets sista konsert blev en konsert med ett band jag inte hade hört förut - The Concept. Jag lyssnade på ett par låtar, gick dit och blev positivt överraskad! Alltid kul att upptäcka nya band live!

---

Det har varit ett väldigt bra konsert- och musikår och jag hoppas 2012 blir lika bra. Året har gått i The Arks tecken med all rätt!

---

GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0