PEACE AND LOVE - FREDAG

Dags för festivaldag nummer 3... Jag började dagen med att köa med Celine och Emma som ville ha bra platser till The Strokes. Shit vilken mjölksyra jag fick när jag skulle springa till Utopia. Det bådade inte gott för dagen efter då jag ville ha bra platser till Mando Diao. Hur som helst så fick de bra platser och även jag fick en plats på första raden där jag såg Bob Hund.


Jag hade aldrig sett dem tidigare, men jag tyckte att de var helt okej. Gud vilken energi sångaren hade!! Han hoppade runt som en duracellkanin hela konserten och gick på kravallstaketet och stod och balanserade på två högtalare. När de hade spelat klart gick jag och såg The Sounds som jag heller aldrig har sett (vet inte hur jag har lyckats att inte se dem). Väldigt bra konsert! Sedan sprang jag och såg Carl Norén som spelade med sitt band.


Jag var lite orolig för hur det skulle låta när han spelade med sitt band, men jag blev positivt överraskad. Det var galet fint! Jag skyndade mig sedan tilllbaka till Utopia för att höra andra halvan av Teddybears konsert. Publiken var som galna när de spelade "Cobrastyle". Häftigt!


Sedan väntade två timmars köande framför scenen för att vänta på Strokes. Många hade ju stått där hela dagen, men jag hann med 2 andra konserter också. Finfint! De där två timmarna var fruktansvärt långa eftersom jag hade en liten tjej bakom mig som var fast besluten om att hon skulle stå längst fram. Så hon slogs, knuffade och försökte trycka sig fram.



Ca en kvart efter utsatt tid började The Strokes spela och trycket var helt galet. Egentligen var det inte från publiken utan det var när folk skulle bäras över, men jag stod ut i alla fall. Jag måste faktiskt säga att de var lite överskattade. Lite hej-vi-vet-att-vi-är-bra-så-vi-behöver-inte-ge-allt. Det var i alla fall häftigt att ha fått se dem live och att ha stått längst fram trots att mina höftben inte uppskattade det. Väldigt fint att ha fått höra Reptilia live också. Det blev tyvärr inga bilder på The Strokes eftersom det var så mörkt!


Kvällen/natten avslutades med att sitta ute ända till på morgonen med fina vänner. Bra dag!!!

Kommentarer
Postat av: Celine

INTE överskattade!!! Saknar också Peace & Love <3

2011-07-06 @ 17:48:36
URL: http://ceeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0