PEACE AND LOVE - LÖRDAG

Så var det då dags för den sista dagen på festivalen. Vädret verkade inte gilla det eftersom det var mulet nästan hela dagen, men det hindrade inte mig och mina kompisar från att köa 3.5 timma innan insläpp. Vad gör man inte för att komma längst fram liksom? Jag var himla nervös innan insläpp, men jag lyckades inte få mjölksyra som dagen innan och fick den efterlängtade platsen längst fram. Det firades med Ben & Jerry-glass.



Första konserten för dagen var fina Mando Diao. Jag har inte sett dem sedan Peace and Love förra året så det var en efterlängtad konsert minst sagt.

 

De två första låtarna var faktiskt lite sega, men sedan kom de igång och det var verkligen hur bra som helst! Och de spelade Your Lovers Nerve och Song For Aberdeen. Hur fint som helst ju! De gjorde även en jättefin version av The Zombies "Leave Me Be".



När Mando hade spelat klart stod jag kvar med Josefine och Linnea för att se Bob Dylan. Tyvärr har jag inga bilder på honom eftersom man inte fick fota då. Väldigt mäktigt att ha sett honom från första raden måste jag säga. Dock var konserten lite seg.



Efter att han hade spelat klart så var det meningen att jag skulle ha stått kvar längst fram för att se Håkan Hellström, men jag orkade verkligen inte det. Trycket var enormt så fort Bob gick av scenen. Så jag gick och såg Twinflower Band (så fina) och satte mig sedan på gräset med Celine, Emma, Sophie och Amanda för att vänta på festivalens sista konsert - Håkan Hellström.

Väldigt bra, men jag vet inte om inte den i Karlstad i april var lite bättre. Hur som helst så var det en perfekt avslutning på festivalen och jag satt, precis som kvällen innan, ute med fina vänner. Nästan på tok för länge eftersom mitt tåg gick klockan 9 dagen efter. Jag har ju varit piggare kan jag säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0