KONSERT: VERONICA MAGGIO

Foto: Expressen


Igår var det konsertdags igen. En av mina värsta konsertupplevelser på länge faktiskt.

Jag såg Veronica Maggio för första gången på Putte i Parken i somras. Hon var bra och levde faktiskt upp de höga förväntningarna jag hade på henne eftersom hon har blivit ännu mer känd det senaste året. Konserten igår var visserligen bra, men tyvärr var det annat som upptog mycket av min uppmärksamhet under konserten.

Jag har sett Håkan Hellström tillsammans med 50 000 andra, stått längst fram under massivt tryck under The Strokes, men jag gårdagen konsert med endast 1850 besökare var om inte värre än Strokes konsert. Jag har faktiskt inte varit på en konsert med Hoffmaestro, men jag skulle kunna tänka mig att det jag fick uppleva igår är ungefär samma sak. Inte nog med att en stor del av publiken som stod på dansgolvet var stupfulla och det kändes som att vakterna hade haft IG i matte och trott att man kunde komma in om man var född -94 (=konsertbesökarna kändes väldigt unga), publiken sprang/gungade även i sidled. Detta gjorde att de som stod i mitten trillade åtskilliga gånger.

Veronicas insats på turnépremiären då? Kanonbra! Mina favoritlåtar just nu, "Finns det en så finns det flera", "I staden växer inga blommor" och "Stopp" var lite extra fina att höra live. Det här kan nog vara det sämsta försöket till recension jag har gjort med den ursäkten att jag hade fullt upp med att inte trilla.

Mitt inlägg från Veronica Maggio på Putte i Parken
---> KLICKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0