Jesus Christ Superstar



Igår var jag och såg Jesus Christ SuperstarGöta Lejon. Det var något jag hade sett fram emot länge, framför allt för att se skillnaderna mot föreställningen jag såg i Malmö 2009. Självklart var det väldigt roligt att få se Ola Salo på scen igen. Senast jag såg honom var ju sista konserten med The Ark i september.

Den här versionen är en rockigare variant av musikalen än den som var i Malmö, vilken var mer lik filmen från 70-talet. Lärljungarna är svartklädda och Ola har nu läderbyxor på sig istället. De har även utvecklat agerandet upplever jag. Anna Maria Hallgarn som spelar Maria Magdalena tycker jag gjorde en väldigt bra insats. När jag såg den i Malmö blev jag inte lika imponerad som jag blev igår.



Det går ju inte att komma ifrån att jag är lite partisk när jag ska bedöma om musikalen är bra eller inte eftersom jag gillar Ola Salo och The Ark. Men det är inte bara Ola som gör att musikalen blir så bra. Alla är oerhört duktiga och det är kul att de har fått ihop personer som passar så bra i de roller de spelar. Oavsett om man gillar Ola, så är detta definitivt en sevärd musikal!


Kommentarer
Postat av: Sona

Canon EOS 1100D, typ en uppgradering av min gamla som jag hade förut innan den gick sönder i New York!

2012-06-04 @ 15:15:41
URL: http://littleshocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0