PEACE AND LOVE - FREDAG


Fredagen inleddes med fika på Café Peace & Love. Mina kompisar i Vidar skulle spela där och det fick man ju inte missa. De vad bra, som vanligt, och spelade även en ny låt.

Jag hade tänkt att se fotografen Emma Svensson, men vi kom lite sent och ställde oss och väntade på Rebecca & Fiona istället. Synd att jag missade Emma! Jag fick tyvärr ingen bra bild på Rebecca & Fiona. Alla (även vi) dansade hela tiden så det var lite svårt att fota då. Jag saknade dock att de inte spelade så många låtar från sin skiva, men annars tycker jag att de var bra.


Efter dem såg vi lite på Lilla Sällskapet och Di Leva. Di Leva drack för övrigt vatten ur en vattenkanna mellan låtarna. Varför inte liksom?!

Sedan bestämde jag mig för att se Urban Cone. Det kan vara det bästa beslutet under hela festivalen. De var verkligen jättebra! Jag hade bara hört tre låtar innan, men de var bra live och är ett band som jag kommer att börja lyssna på efter att ha hört dem live!


Sångaren i Urban Cone


Efter det gick jag till Eden lite och vilade. Man kunde tydligen tatuera sig.


Entrén till Eden

Vi avslutade fredagen med att se Kent. Vi hade bra platser vid avdelningen i publikhavet. Under de första låtarna stod de i något som liknande en replokal på scenen. Riktigt snyggt! Efter en halvtimme började det dock regna. Vi stod kvar eftersom det bara duggade till att börja med, men till slut regnade det så mycket så vi fick nog och gick hem. Vi var helt genomblöta och det var verkligen synd att missa slutet av konserten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0