PEACE AND LOVE - LÖRDAG

Så var det dags för den sista festivaldagen! Den och torsdagen var mina absoluta favoritdagar!


Vi hade tänkt att se Kristan Gidlund, men vi glömde helt bort tiden (igen) så jag missade honom. Så vi gick direkt till scenen där Sugarplum Fairy skulle spela istället. Jag var så himla pepp på att se dem!


Precis som Regina Spektors konsert sparar jag den till ett eget inlägg. Här är i alla fall mina bästa bilder från konserten!


Efter att de hade spelat gick vi till öltältet och lyssnade på The Shins på håll. Fint! Därefter såg vi The Maccabees. Fick tyvärr ingen bra bild från den konserten.


Skrillex blev kvällens näst sista konsert, men jag orkade inte stå och lyssna så nära utan var en bit bak. Tycker att det var lite väl mycket house/DJ (inte my piece of cake så att säga) på festivalen, men Skrillex och Rebecca & Fiona var utan tvekan de som var bäst.

Innan konserten var slut passade jag på att gå till Utopia för att få en bra plats. Jag kände att om nu Rihanna verkligen kom så var det kul att inte bara se henne på storbildskärm.

Och hon kom. Över 40 min sen och efter att publiken hade buat flera gånger så kom hon. Hon bad om ursäkt att hon var sen "från en annan fest". I festivalsammanhang är man van vid att artisterna går på i tid, så jag måste säga att det kändes ganska respektlöst när hon var så pass sen.

De flesta recensenter på de stora tidningarna har sågat hennes spelning, men jag tycker faktiskt inte den var en sådan katastrof. Okej, hon tappade bort en del texter och trodde att hon var i Oslo, men jag hade kul och dansade massa. Det var ingen jättebra konsert och man kan kräva mycket mer av en sådan stor artist som hon ändå är. Det kändes som en konstig bokning tycker jag också. Jag hade mycket hellre sett att Coldplay hade fått avsluta festivalen.

 
Med den konserten var Peace & Love 2012 över! Om man summerar den lite kort så tycker jag att Regina Spektor, Mumford & Sons, Sugarplum Fairy och Urban Cone stod för de bästa spelningarna. Jag hade otroligt fint sällskap med mig också. Men jag tycker att bokningarna var lite spretiga i olika genrer. Förra årets bokningar var ju helt fantastiska så man kan ju inte kräva det igen, men jag skulle önska att det var mer nischat. (lite flummig förklaring där)
 
Slutligen vill jag tacka Peace & Love för att jag fick åka dit som bloggare i år. Det var det roligaste jag har gjort på himla länge!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0