Infruset

http://www.metro.se/_internal/gxml!0/r0dc21o2f3vste5s7ezej9x3a10rp3w$85jleap2c1xycb2hdbcz8xc22q7zhs8/mando.jpeg
 
Nu har det gått ett par dagar sedan Mando Diaos skiva Infruset släpptes och eftersom jag har spenderat ett antal timmar på tåget de senaste dagarna så har jag hunnit lyssna igenom skivan ordentligt.
 
Jag måste hålla med alla andra som skriver om skivan: den är så himla bra! De har fått dikterna att komma fram så fint och det är svårt att lyckas med det. Det är svårt att säga vilka mina absoluta favoriter är, men jag tror att det är Snigelns visa och Strövtåg i hembydgen. Men låtarna har olika saker som gör dem speciella, var och en av dem. Jag älskar till exempel hur melodin ibörjan av En sångarsaga kommer tillbaka på slutet igen. Och när killarna börjar sjunga i Titania och hur En ung mor låter lite som en låt som skulle passa på deras skiva Never seen the light of day. Nu fattas det bara att få se dem spela de här låtarna live!
 
En liten bild på min fina signerade skiva får komma till veckan för jag väntar på en sak till...
 
Mina favoritlåtar för stunden:
Mando Diao – Infruset
Mando Diao – Snigelns visa
Mando Diao – En ung mor
Mando Diao – Titania
Mando Diao – Gråbergssång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0