KONSERT: FIRST AID KIT

 
Bild från kvällens konsert
 
Jag är nyss hemkommen från konserten med First Aid Kit! Efter att ha läst recensionen från gårdagens konsert var förväntningarna minst sagt höga och jag blev inte besviken!
 
Jag fick höra min favoritlåt Emmylou och de gjorde världens vackraste tolkning av Simon & Garfunkels låt America. Det är svårt att inte bli imponderad när de är så otroligt duktiga på att sjunga och när de har gjort så vackra låtar. Jag är väldigt svag för snygg stämsång! Det är även helt otroligt att de är så unga, födda -90 och -93.
 
Det enda som man kan klaga på är mellansnacket. När de är så pass kända känns det inte riktigt okej att det är så oförbrett. Första gången är det lite charmigt, men sedan känns det bara jobbigt när de inte riktigt vet vad de ska säga. Men man sitter och ryser genom hela konserten för det är så himla vackert och det är något extra när de sjunger Ghost Town helt akustiskt och utan mickar. Det är så att man vill ha en syster som man kan sjunga med. Och ha så långt och fint hår som de har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0