ABBA - the show

I söndags var jag på "ABBA-the show"! (Jag har tyvärr i haft tid att skriva för ens nu). Efter 2-3 låtar undrade jag faktiskt hur jag skulle stå ut hela föreställningen. Det kändes så segt på något sätt! Men sedan "släppte" det och föreställningen blev väldigt bra. 4, för mig okända personer, spelade de i Abba. Bakom sig hade de "The National Symphony Orchestra" från London. Vissa låtar lät läskigt likt orginalen när de framförde dem vilket i det här fallet var ett stort plus. De hade även 2 gästartister med sig, Janne Schaffer och en person som spelade saxofon på ABBAS skivor (som jag inte kommer ihåg namnet på). Janne Schaffer gjorde tillsammans med orkestern ett väldigt fint Ted Gärdestad-medley. ABBA var nämligen med och producerade några av hans skivor. När de sedan sa att det var sista låten började jag se fram emot att få komma hem MEN det var inte alls sista låten utan de bytte bara kläder och kom in och körde ca 3 låtar till. När de körde "Happy New Year" drog jag faktiskt en lättnadens suck över att få komma ut. Ja det var inte det att föreställningen var tråkigt, men de hade lagt den lite sent för att vara en söndag och alla extranummer kändes lite överskattat.

Bästa låtar: Dancing Queen, Lay Your Love On Me och SOS
Betyg: 3 av 5

Kommentarer
Postat av: Adore

Det låter ju mysigt :)

2009-01-15 @ 23:26:17
URL: http://www.adore-adore.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0