MANDO DIAO - ARVIKAFESTIVALEN

                        
Bäst: Mando är verkligen i högform nu!!
Sämst: Publiken, helt klart!
Bästa låt: Svårt, Mean Street, If I Don't Live Today... och The Band är några av dem
Betyg: 4 av 5 (minst)

Det var egentligen inte planerat att jag skulle åka till Arvikafestivalen, men det blev minst sagt en trevlig överraskning. Tyvärr blev det inte riktigt som det var tänkt, blä på Arvikafestivalen. Men nu tycker jag att vi fokuserar mer på själva konserten.

Det var som sagt andra gången på mindre än en vecka som jag skulle se Mando Diao och det kändes väldigt tveksamt om de skulle kunna överträffa konserten på Peace and Love. De kom, precis som i Borlänge, in till Alone With Molly/In The Walley som gick över i Sheepdog. Resten av låtarna kan ni hitta längre ner. Det var faktiskt ganska nära att Mando lyckades komma nära den höga kvalité som det var i Borlänge. Men det var en sak som förstörde. Publiken. Vi var ca 10 personer som hängde med och dansade under hela konserten. Det var fler som kom igång under "Dance With Somebody", och andra låtar som publiken nästan måste känna igen. Björn kollade på oss flera gånger under konserten och log lite. Kanske för att vi var de få som inte såg uttråkade ut.

Det var jättevarmt, 31 grader tror jag. Jag dansade så jag mådde illa, men vad gjorde det när konserten var så bra? Det var inte bara vi i publiken som tyckte att det var varmt. Nej, även Gustaf måste ha tyckt det, eftersom tröjan åkte av mot slutet av konserten. Konserten var väldigt, väldigt bra och får nästan en 5:a av mig. Men var det där med publiken som drar ner betyget lite. Hellre lite tryck och att publiken är med, än att man kan backa ett steg utan att någon tar platsen.

Den här gången fick jag ha med mig min systemkamera in på området, så jag fotade en hel del. I det här inlägget kan ni hitta några av de bilder som jag blev mest nöjd med. Men kika gärna HÄR om ni vill se fler. Ni kanske hittar någon egen favorit där! Kommentera gärna under bilderna om ni vill! Kontakta mig på [email protected] om ni skulle vilja använda er av någon bild (utan signatur) till något, så ska vi se om vi inte kan ordna det! (klicka på de små bilderna för att se dem i större format)
 

Låtlistan var nästan samma som i Borlänge (ej i ordning):
Alone With Molly/In The Walley
Sheepdog
Dance With Somebody
Gloria
God Knows
High Heels
If I Don't Live Today, Then I Might Be Here Tomorrow
Long Before Rock'n'Roll
Mean Street
Never Seen The Light Of Day (P&L)
Ochrasy
Sheepdog
The Band
The Shining
TV & Me
You Got Nothing On Me

(Säg gärna till om jag har missat någon eller inbildat mig att de har spelat någon^^)

 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Mean street är verkligen en av mina personliga favoriter på gmf och sen live, låten bara exloderar då. Den är verkligen hur grym som helst!



Lite segt när publiken ska hålla på att slöa :/ Håller med dig, hellre tryck i sådana fall :)



Jättefina bilder, de sista är verkligen ursnygga, hahahahahaha!

Hoppas nu det händer något kul snart :)

2009-07-05 @ 16:15:40
URL: http://stayreal.blogg.se/
Postat av: sara

Åhh! Måste bara säga att dina biler var grymt fina! :D Och ja, vi skulle jättegärna vilja lägga upp dom på bloggen, om det är okej med dig (givetvis med din signartur) så får du gärna skicka dina favoriter i ett mail till [email protected] ;D Och kanske ett par ord om konserten..? Om du vill får du gärna skicka med texten i inlägget, den var mycket fin! Tack på förhand, Sara

2009-07-05 @ 16:20:05
URL: http://mandodiaofanblogg.devote.se
Postat av: Beata

De spela inte Give me fire ;P men din bilder är sjukt fina!

2009-07-05 @ 16:49:46
Postat av: SVAR

Shoot vilka snygga bilder! :)

2009-07-07 @ 19:22:32
URL: http://ceeline.blogg.se/
Postat av: Celine

Ops, råkade ha kvar "SVAR", haha. Det var jag iallafall :)

2009-07-07 @ 19:23:09
URL: http://ceeline.blogg.se/
Postat av: josefine

Ja det var otroligt jättebra! :D

2009-07-07 @ 21:58:51
URL: http://hailthesunnydays.blogg.se/
Postat av: Rebecca

härliga bilder! :)

2009-07-08 @ 01:28:18
URL: http://www.bexs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0