The Ark - In Full Regalia

Igår kom lyckan i form av ett brev i A4-storlek. En mycket efterlängtad skiva i ett spännande format. Jag gillar verkligen nytänkandet med att kunna sälja den på fler ställen, cred till Jon för det. Vissa har ju klagat över att det är reklam i tidningen, men jag tycker inte att det gör så mycket. Istället fastnar jag för färgbilderna där bandmedlemmarna får ett uppslag var. Underbara bilder, speciellt den på Jepson. (Lite fundersam över bilderna på Ola med gevär i handen, men men)

Den nya skivan har utan tvekan ett nytt sound, men jag gillar det. De allra bästa låtarna är Take A Shine On Me, Singing 'bout The City, Superstar och Have You Ever Heard A Song. Singing 'bout The City är jag lite rädd att jag ska lyssna sönder för den är nog min favoritlåt på skivan. Ofta brukar det vara någon låt som man inte gillar på en skiva, men än så länge så gillar jag alla (blev faktiskt lite förvånad över det). Först förstod jag mig inte alls på I'll Have My Way With You, Frankie. Kan inte påstå att jag gillar den nu heller, men den är okej i alla fall.

Skivan låter lite som State Of The Ark tycker jag. Absolut inget fel med det eftersom jag verkligen gillar State Of The Ark och så ger den lite sommarkänsla. Stort plus till Ola och hans röst också. Jag tycker att den har utvecklats efter Jesus Christ Superstar. Enligt mig så får den här skivan 4 av 5. Vad tycker ni?




Kommentarer
Postat av: Susanne

Själv är jag oerhört besviken på skivan. Musikmässigt är den bra, men det var inte den musik jag förväntade mig att höra av The Ark. Ett steg i fel riktning om du frågar mig. Och jag håller inte med dig om att den är lik State of the Ark. Bitvis kanske, men överlag nej.

2010-04-27 @ 22:57:14
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: bella

nja. jag håller med Susanne. Jag tycker inte heller den är särkilt bra. Och Olas röst har inte direkt förbättrats tycker jag när man lyssnar på skivan. Den låter nästan lite skränig. Och då ska du veta att jag faktiskt älskar The Ark...men det här var nog inte så bra trots allt.

2010-04-28 @ 14:28:05
URL: http://masquerade.devote.se
Postat av: Ellie

Jag tycker däremot att skivan är storslagen. Helt klart The Ark's bästa.

2010-04-28 @ 18:11:54
URL: http://lilljesus.blogg.se/
Postat av: Adore

Och nu har även jag tagit tag i mig själv och recenserat ^^

2010-04-28 @ 18:40:32
URL: http://www.adore-adore.blogspot.com
Postat av: Alex

Tycker skivan låter som en blandning av State Of The Ark och Prayer For The Weekend fast, om möjligt, mer glam och färre syntslingor.



Det finns inga större mästerverk på skivan, inga självklara hits, men jag gillar 70-tals-soundet och tycker att detta kan vara The Arks bäst sammansatta skiva :)

2010-04-28 @ 19:37:48
Postat av: Grynet

Jag gillar den, kanske mycket för att det är The Ark. Men den är så lycklig, det märks att de har kommit in i en ny fas i livet.

När jag såg Ola Svensson Superstar och hörde Singing 'bout the city, tyckte jag inte att det lät bra alls. men nu har jag fastnat :)

2010-04-28 @ 19:47:39
URL: http://grynigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0