2010

Jag tycker att det är så himla svårt att summera ett år som alla bloggare brukar göra i slutet av året. Eftersom jag till största delen skriver om musik på den här bloggen så är det väl även det som jag borde skriva sammanfattning om. Kort: 2010 har varit himla bra år. Jag tänkte göra ett bildinlägg om någon dag, än så länge får den här lilla listan stå för sammanfattningen till att börja med (sno den gärna om ni vill):

Årets
Mest spelade:
- Låt: Singing 'bout The City (The Ark)
- Artist: Mando Diao (1066 lyssningar, not bad)
- Skiva: In full Regalia (The Ark)
Bästa skiva: Jag har 3 faktiskt:
- Vampire Weekend, Contra
- Johnossi, Mavericks
- Oskar Linnros, Vilja Bli
Bästa låt: Kan vara Take A Shine To Me (The Ark)
Bästa konsert: Jag har lyckats få se väldigt många bra konserter i år. Bäst av allt var The Ark på PIP. Helt fantastiskt! Sedan kommer Sugarplum Fairy på P&L, men även The Hives var riktigt bra där!
Konstigaste konsert: Någon Lady Gaga look alike som spelade elektro på PIP. Väldigt mysko!
Antal konserter: 24 hela konserter (gills ju inte när man bara springer mellan olika, haha)
Antal festivaler: 3, Peace and Love (alla dagar), Arvika (1 dag) och Putte i Parken (1 dag)
Snyggaste: Gustaf Norén (as usual)
Upptäckt: Oskar Linnros tror jag (om man nu kan kalla det upptäkt, jag ändrade åsikt väldigt mycket i alla fall)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0