KONSERT: THE ARK

Dags att försöka sammanfatta en konsert med The Ark för näst sista gången. Scary. Det känns som att det kommer kommer att bli oerhört svårt att skriva om den sista.


Hur som helst var det ganska ovanlig konsertdag för mig. Kom två timmar innan konserten istället för att köa och pratade med Beata och hennes två kompisar och hade plats på 5-6 raden. Helt okej med tanke på att jag hade tänkt att stå ungefär mitt i. Konserten började och vi kom allt längre fram. Inte helt fel. Konserten var ovanligt bra för att vara på ett nöjesfält. Jag har sett dem två gånger på Gröna Lund och jag tycker inte att de blir lika bra där jämfört med andra ställen. Men den här konserten var som sagt väldigt bra.


De spelade Disease som Beata väldigt gärna ville höra, finfint. De spelade även Pantamera efter att någon i publiken hade skrikit det. Jag tycker att Apocalypse Is Over blir så himla bra live, så jag kan inte sluta lyssna på den nu efter konserten.

Det känns nästan som att jag har svårt att skriva om konserter med The Ark. Jag har liksom sett så många så det känns ibland som att orden tar slut. Men sammanfattningsvis kan jag säga att konserten var så där bra som den alltid brukar vara med The Ark. Fast inte det där lilla extra som gjorde konserten på PIP -10 till den allra bästa. Nu är jag mer peppad än någonsin inför konserten på Gröna Lund. 17 dagar kvar...




Kvällens setlist:
Absolutely No Decorum
Clamour For Glamour
Breaking Up With God
Father Of A Son
Superstar
Tell Me This Night Is Over
Disease
Prayer For A Weekend
Let Your Body Decide
It Takes A Fool
The Apocalypse Is Over
"Forever Young"
One Of Us Is Gonna Die Young


---

The Worrying Kind
"Pantamera"
Echo Chamber
Calleth You, Cometh I

Se alla mina bilder från konserten HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0