30 day song challenge - Del I

Det går ju runt en lista där man under 30 dagar ska välja olika låtar...Jag kände för att göra denna lista också, men orkar inte göra det under 30 dagar utan det får bli uppdelat i två delar istället! Det blir länk till spotify till vissa låtar, till fina klipp på youtube till andra och vissa förklarar jag även lite kring.
Here we go:

Your favorite song:
Mando Diao - Mean Street



Your least favorite song: Katy Perry - Hot'n'Cold (Gammal låt, jag vet, men jag försöker att undvika musik som jag inte gillar, lyssnar inte så mycket på radio osv. Men när den här låten släpptes så spelades den verkligen över allt. Klassiska melodifestivallåtar är väl inte några favoriter heller.)
A song that makes you happy: Håkan Hellström - Vi två, 17 År
A song that makes you sad: The Ark - Uriel
A song that reminds you of someone: Regina Spektor - Samson
A song that reminds you of somewhere: Mando Diao - Hail The Sunny Days (påminner om sommar och att sitta i solstol medan solen steker)
A song that reminds you of a certain event: Sugarplum Fairy - She's All That (konserten på P&L 2010)
A song that you know all the words to: The Ark - It Takes A Fool To Remain Sane
A song that you can dance to: Robyn - Dancing On My Own
A song that makes you fall asleep: Hoffmaestro Lullaby
A song from your favorite band: Mando Diao - Burning Up
A song from a band you hate: Tokio Hotel - Monsoon (vad är grejen med Tokio Hotel liksom?)
A song that is a guilty pleasure: Black Eyes Peas - The Time (Dirty Bit) (den här spelades nästan sönder i januari, har haft grymt kul när den spelats!)
A song that no one would expect you to love: Snook - Snook, Svett och Tårar (kanske lite otippat att jag gillar Snook, men den här låten har jag lyssnat på hur mycket som helst det senaste halvåret)
A song that describes you: The Kinks - Victoria kanske? hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0