KONSERT: SUGARPLUM FAIRY

Bäst: Låten (And please) stay young
Sämst: Publiken? Var var den?


På lördagen var den konserten jag såg fram emot mest förutom Regina Spektor, Sugarplum Fairy. Tyvärr var det inte så många som längtade lika mycket som jag gjorde för det var alldeles för få där tycker jag. De förtjänar en större publik! Spelningen där 2009 var magisk. Då dansade hela publiken och det var tryck där jag stod då,  längst fram. Vad gjorde alla nu?!


Hur som helst så gjorde de en väldigt bra spelning. Det var himla roligt att se dem på scenen igen. Senaste gången jag såg dem var Kristian sjuk har jag för mig. Det var i alla fall på Debaser förra året.


Det var så himla härligt att få dansa till deras låtar igen. De spelade en ny låt som heter "Holiday". Kanske inte kommer bli någon av mina favoriter, men den var helt okej.

Viktor höll ett himla fint tal till Kristian. Han berättade hur mycket det betydde för honom att Kristian var tillbaka bakom trummorna. Det var utan tvekan festivalens finaste mellansnack!


Om man summerar mina åsikter så var det så underbart att få dansa till Sugarplum Fairy igen. Jag önskar bara att fler hade kommit och dansat för de förtjänar verkligen en stor publik. Och jag hoppas verkligen att det inte dröjer ett år tills att jag får se dem igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0