PEACE AND LOVE - TORSDAG

Torsdagen hade jag verkligen sett fram emot. Jag skulle äntligen få se Regina Spektor igen!!


Vi begav oss till området som hade en stor Peace & Love-banderoll vid entrén.


Allra först gick vi och tittade på Miss World som hade bjudit in Veronica Maggio och Petter. Petter berättade bl a om när han gick i skolan och att han har fått läsa in det han missade senare.


Efter ett tag gick vi för att ta en bra plats till Regina Spektor. Vi köpte med oss langos på vägen. Ingen av oss hade ätit det tidigare så vi bestämde att det var dags nu eftersom många säger att det är så gott. Jag förstår verkligen inte vad de pratar om! Det var flottigt och var inte alls gott. Efter halva fick jag nog. Bortkastade pengar!


Om langosen var dålig var våran plats desto bättre. Vi hade plats längst fram till vänster, min favoritsida. Hon som stod bredvid mig hade en badboll som hon hade skrivit fina ord på.


Konserten var precis lika fin som när jag såg henne de två tidigare gångerna. Vi tar hennes konsert i separat inlägg så ska jag skriva lite mer tankar då!


Efter Regina gick vi och såg Slagsmålsklubben. Inte riktigt min typ av musik. De blåste upp en stor hoppborg på scenen. Häftigt!
 

Efter ett tag gick vi tillbaka till scenen Utopia för att få bra plats på Mumford & Sons. Vi fick plats på andra raden, vilket var ganska sjukt eftersom vi inte var där så långt innan.

Jag trodde inte att jag kunde så många låtar sedan innan, men det visade det sig att jag visst kunde. (Måste vara ytterligare ett band som jag har lyssnat på utan att veta om det eller något liknande). De var väldigt bra och en av festivalens bästa konsert! Sign No More och White Blank Page var nog mina favoritlåtar! De avslöjade även att de kommer att släppa ett album i september! Spännade!

Efter dem gick vi och såg Icona Pop inomhus. De var riktigt duktiga tycker jag! Hade dock bara hört en låt innan, men vi dansade i alla fall!


Dessa ord stod på storbildskärmen vid Utopia medan man väntade på sista konserten för kvällen.


Veronica Maggio avslutade den kvällen. Gillar inte riktigt hennes mellansnack, men man kan ju nästan alla hennes låtar så det var kul att sjunga med och dansa. Plötsligt kommer Petter ut och kör en låt tillsammans med henne. Då kom jag att tänka på: tänk om de kunde köra Inga problem tillsammans. Det är en av låtarna som jag drömmer om att få höra live. Plötsligt kommer Daniel Adams-Ray upp på scenen och så kör de den!!!! Min lycka var total och det var nog ett av ögonblicken under hela festivalen då jag var som lyckligast.

Vi frös dock så mycket så vi gick en halvtimme innan konserten slutade. Vad händer med sommaren liksom?
 
Torsdagens bästa konserter var definitivt Mumford & Sons och Regina Spektor! Magiskt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0