2013 part II

Då var det dags för den andra sammanfattningen av 2013 och den här gången med hjälp av vilka konserter jag gick på och annat fint som har hänt:
 
Vinter
 
 
Jag fick fotopass till både Mando Diao och The Hives (galet bra konsert), köpte med Mando-huvtröja som jag nästan bodde i under våren, såg även Mando Diao en gång till bara en vecka senare och såg även First Aid Kit någon dag efter det. Året inleddes verkligen på bästa möjliga sätt!
 
Vår

 
Jag såg Mumford & Sons där First Aid Kit kom och var med under en låt (dålig kvalité på bilden nedan p g a mobilbild). Annars så släppte Johnossi och Håkan Hellström ny musik som jag lyssnade på.
 
Sommar


Sommaren 2013 var sommaren som jag inte var på en enda festival. Jag skulle ha gått på Peace & Love, men de gick ju i konkurrs. Sedan fick jag ackreditering till Sziget festival i Ungern, men hade ingen att åka med. Sjukt tråkigt! Istället köpte jag konsertbiljetter till hösten, visade bilder från min roadtrip i USA och fotade en kväll på Debaser. Sommarens sista dag spenderade jag dock i Borlänge och såg Mando Diao!
 
Höst
 
Under hösten skulle jag se Vampire Weekend och Johnossi, men båda konserterna ställdes in och Kristian Gidlund förlorade kampen mot sin cancer de 17:e september. Jag tog även en paus på ungefär två månader för jag hade tyvärr annat som tog upp min tid.
 
December

Jag avslutade årets sista månad med att vara tillbaka och blogga och såg även Håkan Hellström!
 
Jag är säker på att 2014 kommer innehålla massa fina saker! Jag hoppas att det kan bli någon konsert när jag är i USA och att jag får fotopass till någon festival utomlands i år igen och att jag har någon att åka med den här gången! 2014, bring it on!
 
Then it's time for a second summary of 2013, this time over which concerts i went to. I saw Mando Diao (3 times), The Hives, First Aid Kit, Mumford & Sons and Håkan Hellström. Very few concerts for being me and no festival at all. Hopefully 2014 will be full of surprises! 2014, bring it on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0