Coldplay - Viva La Vida....

           

Artist: Coldplay
CD: Viva La Vida And Death To All His Friends

Nu har jag äntligen hört nästan hela Coldplays nya skiva, om än några veckor för sent kanske. Jag ska ju se dem när de spelar på Globen om några veckor. Skivan är bra, men den låter som Coldplay brukar göra tycker jag och är inte så annorlunda. Men det finns några låtar som sticker ut lite, Viva La Vida tycker jag är ett exempel. Deras låtar brukar på ett sätt vara ganska lika, så gillar man inte Coldplay tidigare gillar man nog inte den nya skivan heller.
Det ska bli väldigt kul att se hur de är live, hur publikkontakten är osv. Inlägg om konserten kommer det att bli, men bilder kan jag inte lova att det kommer från mig eftersom jag inte vet hur nära vi kommer vara.
3 bästa låtarna från nya skivan:
1. Violet Hill
2. Viva La Vida
3. Lost!
Har ni hört den nya skivan? Vad tycker ni om den?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker den är great. Ska ju också se dom i globen! De du skrev, plus Strawberry swing och Lovers in japan är mina favoriter :)

2008-09-06 @ 01:05:02
URL: http://mallig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0