Moto Boy - For Martha

                                                              
Artist: Moto Boy
CD: For Martha
Bästa låt: Pie Jesu

Idag släptes Moto Boys Ep, For Martha, och det är med blandade känslor som jag lyssnar igenom den.  Det känns nästan som om han borde ha stannat efter första låten, Pie Jesu. Den är helt underbar och är enligt mig den bästa låten på skivan. Kanske blir den det automatiskt eftersom han inledde konserterna med den och jag påminns om den mysiga konsertstämningen! Men sen händer det någonting. Nästa låt, Cigánské Melodie, är inte alls lika bra utan blir ganska slätstruken med falsett rakt igenom. För jag tycker som sagt att den här EP:n är inte lika bra som skivan han släpte förra året. Där fanns det en bra blandning mellen lugna låtar och lite mer popiga (om man nu kan kalla Moto Boys låtar för det). Men efter att ha lyssnat igenom skivan ett par gånger vänjer man sig. Efter ett tag tänker jag bort låten som han bara sjunger falsett i och vissa enformiga delar av ett par låtar. Istället så njuter jag av "A Room Without You", en annan låt som jag tycker är väldigt fin och drömmer mig bort till sommarens konserter till tonerna av "Pie Jesu". Trots en viss besvikelse får skivan en väldigt svag 3 av 5.

Kommentarer
Postat av: Susanne A

Fick min skiva nu på eftermiddagen, och jag är inte alls besviken. Lyssnade på den helt utan förväntningar, och tyckte med en gång om den. Jag visst att det inte på något sätt skulle vara likt hans debutskiva, vilket jag tror kan ha varit en fördel att tänka på. Epn är vacker, och hans röst är ännu vackrare.

2008-12-04 @ 18:26:45
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14256

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0