Kent "Vapen och Ammunition"


Artist: Kent
CD: Vapen och Ammunition
Bästa låt: Pärlor & FF
Jag köpte Kents CD för ett par dagar sedan på rea. Jag lyssnar en del på Kent och den skivan har jag inte så jag tänkte: Varför inte?? För ett par år sedan så lyssnade jag mycket på Kent så det var flera låtar jag kände igen, men det var flera nya som var bra också! Det var först i år jag började lyssna på dem igen. De skulle komma till stan och jag tänkte att det kunde vara kul att se dem då. Skivan är mycket bra tycker jag! De blandar olika typer av låtar på ett bra sätt. Man inser också att det inte är så konstigt att de har blivit så kända - det finns flera låtar på skivan som har blivit hitlåtar. Det gör att det också är väldigt svårt att välja någon favoritlåt. Det är nästan lättare att säga någon man inte gillar istället. Varje låt är unik på något sätt samtigt som det låter "Kent" om ni förstår vad jag menar. Kents musik är annorlunda, antingen älskar man den eller så gillar man den inte alls.
Vad tycker du om Kent?

Kommentarer
Postat av: MaygirlS

Kent är suveränt bra! Bland de bästa! Och just Vapen & Ammunition var den skivan som fick mig att återupptäcka Kent. Favoritlåtar från den skivan är Socker, Pärlor, Sverige och FF. Annars tillhör 747 och Revolt III favoritlåtarna över lag.

2008-06-28 @ 00:28:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14256
Postat av: Amanda

Jag gillar Kent. Inte övermycket men jag tycker absolut att de har sitt eget sound och vet vad de vill. Det är då man lyckas. Jag lyssnar inte jättemycket på dem men har 2 skivor på datorn som spelas ibland. Det var i alla fall väldigt intressant att läsa boken om dem, har du gjort det? Kram!

2008-06-28 @ 14:16:28
URL: http://stayreal.blogg.se/
Postat av: marina

Kent är sjukt bra! just vapen & ammunition är den första skivan jag köpte faktisk (: Favoriten är nog .. FF eller Pärlor på just denna skivan (:

2008-06-29 @ 16:35:31
URL: http://missanpassadx.blogg.se/
Postat av: marina

Queen är SJUUUUKT bra hörru! :D

& Kate Nash! åhh! mys som fan att se henne live! lyssna lite åt mig & ta lite bilder vah? (A) ^^

2008-06-29 @ 19:38:12
URL: http://missanpassadx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0