Gaffa-priset 2011

Gaffa.se kan man nu rösta på Gaffa-priset 2011 och ha chans att vinna massa fina priser. Så här röstade jag:

Årets svenska album

Ane Brun: It all starts with one
Det Vackra Livet: Det vackra livet
Graveyard: Hisingen blues
In Flames: Sounds of a playground fading
Kapten Röd: Fläcken som aldrig går bort
Mattias Alkberg: Anarkist
Me And My Army: Thank god for sending demons
Roffe Ruff: Barrabas
Timbuktu: Sagolandet
Veronica Maggio: Satan i gatan


Årets utländska album
Bon Iver: Bon Iver

Fionn Regan: 100 Acres of Sycamore
Foo Fighters: Wasting light
Fucked Up: David comes to life
Gillian Welch: The Harrow & The Harvest
Liturgy: Aesthethica
My Morning Jacket : Circuital
Patrick Wolf: Lupercalia
PJ Harvey: Let England shake
WU LYF: Go tell fire to the mountain

Årets svenska band
Bob hund
Deportees
HammerFall
In Flames
Looptroop Rockers
Serenades
The Ark
The Haunted
The Sounds
Those Dancing Days


Årets utländska band
Arctic Monkeys
Coldplay
Fleet Foxes
Foo Fighters
Girls
Glasvegas
Mastodon
Mogwai
Red Hot Chili Peppers
The Strokes

Årets svenska soloartist
Adam Tensta
Ane Brun
Anna Järvinen
Kapten Röd
Lykke Li
Melissa Horn
Miss Li
September
Timbuktu
Veronica Maggio

Årets utländska soloartist

Adele
Bon Iver
David Guetta
Feist
Fionn Regan
Joshua Radin
Lady Gaga
Patrick Wolf
PJ Harvey
St Vincent

Årets liveakt
Anna Järvinen
Graveyard
Håkan Hellström
In Flames
Jenny Wilson
Lo-Fi-Fnk
Looptroop Rockers
Miss Li
The Ark
Timbuktu

Årets svenska hit
Adam Tensta: Scared of the Dark
Den svenska björnstammen: Vart jag mig i världen vänder
Eric Amarillo: Om sanningen ska fram
Kapten Röd: Ju mer dom spottar
Lykke Li: I Follow Rivers
Serenades: Birds
Swedish House Mafia: Save the World
The Ark: Breaking up with God
Timbuktu: Resten av ditt liv
Veronica Maggio: Jag kommer

Årets utländska hit

Adele: Rolling In The Deep
Alexandra Stan: Mr. Saxobeat
Coldplay: Every Teardrop is a Waterfall
Foo Fighters: Rope
Jennifer Lopez feat. Pitbull: On the Floor
Lady Gaga: Born This Way
Maroon 5 feat. Christina Aguilera: Moves Like Jagger
Snoop Dogg vs David Guetta: Sweat
The Vaccines: Wreckin’ Bar (Ra Ra Ra)
Toro Y Moi: New Beat

Även årets nykomling fanns med, men det var jag nog inte riktigt rätt person att bedöma eftersom det var få artister jag kände igen. Vi kan väl sammafatta min röstning så här: jag tycker The Ark verkligen förtjänar att vinna de priser de är nominerade till och att The Strokes överraskade mig på Peace and Love så de får min röst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0