Lys, lys, mitt ljus

 
 
Snigels Visa från programmet Babel
 
Ikväll var det biodags på Folkets hus. Det var nämligen film med Mando Diao som stod på schemat och det kan man ju bara inte missa. Det var himla kul att se att det var så pass många äldre som hade hittat dit bara för att de ville se Mando. Jag sänkte medelåldern rejält!
 
Hur som helst så var det himla fint! Första akten (om man nu kan kalla det så när det var bio) så var det intervju, mest med Björn och Gustaf, men även lite med de andra i bandet. De pratade om hur det här med Fröding hade börjat och hur de hade gått till väga längs vägen. Sedan var det paus i 20 min och efter det så var det en konsert i en folkpark där de spelade låtarna från skivan som släpps på onsdag. Det var en grym konsert! Alla låtarna var väldigt fina, men jag måste säga att de bästa har de redan spelat på diverse TV-program d v s Strövtåg i hembygden, I ungdomen och Snigelns visa. Men även låten Titania, som de spelade allra sist, var väldigt fin!
 
Jag längtar verkligen till på onsdag då min skiva kommer. Eftersom jag har förbeställt skivan sedan tidigare så köpte jag ingen ikväll trots att jag hade möjlighet. 3 dagar kvar. Abstinens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0