A festival down town

Igår släppte Putte i Parken nyheten att festivalen är gratis i år. Det ska bli spännande att se hur festivalen blir och hur det går för dem med tanke på att det känns som att festivaler blir dyrare och dyrare för varje år, så det här är ett spännande steg tycker jag.
 
Appropå festivaler så funderar jag över vilken/vilka festivaler jag ska besöka i sommar. Förra året blev det inte ett enda festivalbesök. Helt galet. Jag fick ju ackreditering till Sziget Festival i Ungern, men kom tyvärr aldrig dit. Som det ser ut nu så blir det nog ett besök på Putte i Parken. De ska släppa artister nästa vecka, så det ska bli spännande att se vilka det blir. Annars har ju Bråvalla Mando Diao, The Hives, The Kooks och Veronica Maggio. Men sedan var jag såklart tvungen att kolla vilka som kommer till Sziget i år och jag inser att jag måste nog dit i år! Till att börja med så kommer Macklemore & Ryan Lewis dit!!! Redan där är jag helt såld! Sedan kommer Skrillex, Lily Allen, The Kooks och Imagine Dragons som jag gärna skulle vilja se. Andra stora namn som ska dit är Queens of the stone age, Calvin Harris, Bastille, Bombay Bicycle club och Jake Bugg, för att bara nämna några.
 
 
The festival Putte i Parken released the news that the festival is free this year. This is an interesting idea, in my opinion, since the festivals are getting more and more expensive every year.
 
I'm thinking about which festivals that I'm going to visit this year. As it is right now, I think I will visit Putte i Parken. And Bråvalla has Mando Diao, The Hives, The Kooks and Veronica Maggio. But then I had to see which bands that are coming to Sziget festival in Hungary and I realized that I have go there this year! Macklemore & Ryan Lewis are coming, to start with! And I would also like to see Skrillex, Lily Allen, The Kooks and Imagine Dragons.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0