2013 part I

Då är det 2014 vilket innebär ett nytt musikår! Men innan det är dags att kika på vad som kommer hända 2014 så är det dags för en liten tillbakablick över 2013. Vi börjar med vad 2013 har innehållit enligt LastFm och Spotify:
 
Topp 3 artister:
1. Macklemore & Ryan Lewis
2. Mando Diao
3. Mumford & Sons
 
Detta stämmer nog ganska så bra. Macklemore har spelats flitigt under sommaren och hösten och Mando Diao under våren.
 
Topp 5 låtar:
1. Macklemore & Ryan Lewis - Can't Hold Us
2. Robin Thicke - Blurred Lines
3. Macklemore & Ryan Lewis - Ten Thousand Hours
 
Can't hold us är verkligen min pepplåt. Så. Himla. Bra!!!!!!
 
Topp 3 album:
1. Macklemore & Ryan Lewis - The Heist
2. Mumford & Sons - Babel
3. The Hives - Lex Hives
 
Här var Macklemore långt före de andra. Tror det sammanfattar året ganska så bra faktiskt.
 
Man kan få en fin sammanfattning via Spotify och min kan man se här nedanför. Nu är ju detta bara via Spotify och jag lyssnar ju lite via iTunes också, men tror det blev ganska rättvisande ändå. Macklemore och The Heist toppade ju här också. Spellistan inför USA har jag lyssnat så himla mycket på eftersom musiken är så peppig!
 
 
 Then it's 2014 and that means a new music year! But now it's time to look back at 2013. In this first part are we going to look at 2013 according to LastFm and Spotify!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0