The Band

Det har väl inte undgått någon att Gustaf Norén och Mando Diao går skilda vägar. Jag vaknade i torsdags till flera meddelanden med frågor "om jag hade sett programmet" och "vad jag tyckte om avhoppet". Jag fattade ingenting först, men förstod snabbt vad det handlade om efter att ha kikat på Aftonbladet som jag brukar varje morgon. Följande meddelande stod också på Mando Diaos hemsida:

 
Och vad tycker jag då? Helt ärligt så är jag inte speciellt förvånad på något sätt. Jag har ju följt dem i flera år och de senaste åren tycker jag att de har tappat det de hade på något sätt. Det är klart att band utvecklas över tiden, men den riktningen som de har tagit den senaste tiden har inte tilltalat mig så mycket. För mig är Gustaf och Björn som sångare en väldigt stor del av Mando Diao och utan Gustaf är det svårt att säga att de finns kvar längre. Jag har sett dem 11 gånger, allt ifrån Peace & Love (3 gånger) till Schweiz till hemliga konsterten i Båstad förra året. Det jag inte visste då var att det skulle bli sista konserten jag skulle se med Gustaf och Björn som sångare. Det ska bli spännande att se vad som händer med det Mando Diao som finns kvar nu och vad Gustaf kommer göra, men det får framtiden utvisa!

I don't think anyone have missed that Gustaf Norén has left Mando Diao. Actually I'm not that surprised. I've listened to them and followed them the last couple of years and think they have lost their thing in a way. Of course, a band develops over time, but I'm not a big fan of the music they've been doing lately. Gustaf and Björn as singers are a big part of Mando Diao for me and it's difficult to say if Mando Diao still exist without Gustaf for me. I've seen them 11 times, for example on Peace & Love, in Switzerland and the secret gig in Båstad last year. What I didn't knew then was that it was going to be the last concert with Gustaf as a singer for me. It's going to be exciting to see what's going to happen to the Mando Diao that remains and what Gustaf is going to do.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0