Dag 2 - It's time to pray

Dagens bästa: "Nya" människor som man träffade

Dagens värsta: Att det var så varmt och den enorma trängseln under The Ark

Jag vaknade vid 7 ungefär för det var ganska varmt i rummet, men låg och drog mig till 9. Då åt jag frukost för att sedan göra mig iordning och sedan åka in till Å och Su hotell i stan. När de hade gjort sig klara sig vi ner på stan och gick i affärer. Jag hade inte valt rätt klädsel. Jag hade jeans på mig som jag hade tänkt att ha på kvällen, trots att det var ca 28 grader. Men det löste jag med att vi sökte upp H&M där jag har presentkort, hittade ett par snygga shorts och var genast lite gladare. När vi hade gått runt ett tag så var vi tvungna att äta och det fick bli McDonalds. Det var verkligen skönt att sitta och vila benen ett tag! Sen fick vi reda på att Sa, B och E hade kommit till hotellet så vi gick dit för att säga hej innan vi gick ut gemensamt på stan för att de nykomna skulle äta, dit också Y kom snart. När de hade ätit skulle jag gå och möta F och sen skulle vi gå och titta på kön in till området allihopa. Men när jag och F är på väg så ringer Å och säger att vi ska springa! Och det var det tur att vi gjorde! Där folk satt och köade under många timmar var det väldigt stark sol och om man satt där i flera timmar så mår man efter ett tag inte så bra^^ Det hade vakterna tänk på så de hade tagit med speciella armband som gjorde att man slapp köa och fick förtur till insläppet på kvällen. Sen vid halv fem går vi till hotellet (inte mitt hotell utan de andras) för att göra oss iordning. Efter ca en halvtimme (och lite mer väntan på B och E) så går vi ner på stan för att äta innan insläppet klockan 6. Det blir McDonalds en andra gång för mig! Sedan skyndar vi oss till stället där insläppet ska vara där det står ca 50 personer. Mycket riktigt kom vi med "de speciella banden" in först och jag kunde ta plats på andra raden i mitten. Sa, Y, B och E går till öltältet medan jag, F, Su och Å sitter och håller platserna. Där sitter vi i 2 timmar innan Jill Johnson börjar. Det var väl så där tycker jag. Många låtar låter nästan likadant. Under Jill Johnson får jag och F för oss att vi ska gå och köpa såpbubblor (man skulle tydligen ha det under Ark enligt vissa). Vi hittar tyvärr inga, men folk tyckte det var ganska kul när man kom och frågade efter det. Efter Jill Johnson börjar det regna (!) och jag vill söka skydd någonstans efter som min kamera blir blöt. Jag spinger bortåt öltältet och kommer in där efter att Sa har intygat att hon är min mamma!^^ Där står vi fram tills regnet slutar och Mando Diao närmar sig. Men Mando Diao och The Ark skriver jag om när jag har gått igenom de 550 korten från konserterna.


Kommentarer
Postat av: matilda

hej, vilken outfit tycker du att jag ska ha på min kompis konfermation?

2008-07-05 @ 09:26:59
URL: http://dresslikeme.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ha en bra dag :)

2008-07-05 @ 09:29:07
URL: http://wlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0