Dag 3&4 - Finally

Dagens bästa: att man fick se så många olika artister

Dagens värsta: utflykten

Vid halv 9 vaknade jag, ganska pigg och utvilad, för att sedan gå ner och äta frukost. Sedan gjorde jag mig iordning och åkte in till hotellet där alla de andra, utom F och H, bodde. Jag hade glömt mitt objektiv i Sa:s väska och när jag ändå var där passade jag på att säga hej då till henne. Hon, B och E skulle åka på förmiddagen och Å skulle åka på eftermiddagen. De hade varit vakna länge och hunnit med att ta med B:s trädgårdstomte (hon hade "lånat" den hos grannen och så skulle den få följa med på lite äventyr in Sundsvall) så att den blev fotat på hotellet där Ark bodde. Efter att ha sagt hej då passerade jag en Telia-affär för att klaga på bredbandet som inte funkade som det skulle, men de kunde inte mer än vad jag gjorde. Jag hade sedan lovat att följa med familjen på en "utflykt". Jag hade ingen aning om var vi skulle, eller hur långt, utan jag bara följde med. Vi åkte ungefär 8 mil iväg och det man såg var massa skog, några hus och en älv. När vi hade åkt 8 mil stannade vi och åt och åkte sedan tillbaka till Sundsvall. Jag var inte så jätteglad att ha åkt med om man säger så. När jag kom tillbaka träffade jag F och H på stan där vi gick runt tillsammans innan de beslöt sig för att gå tillbaka till hotellet ett tag innan konserterna skulle börja. Su och Y var på hotellet och skulle ner på stan och äta, så vi bestämde att vi skulle träffas klockan 5 och fika. Vi hittade ett mysigt fik där vi satt och hade det trevligt och vilade ett tag! Framåt klockan 7 skulle Amanda Jensen uppträda, så vi gick för titta på henne och ta lite kort. Hon var duktig och hon körde sin egen grej. Många av de andra idoldeltagarna är ganska opersonliga tycker jag, men hon stod där barfota på scenen och hade ett eget sound. Efter den bästa låten enligt mig, Suspisious Minds, gick vi till en annan scen för att se på Moto Boy klockan 8. Håkan Hellström och Moto Boy spelade samtidigt, men på olika scener och jag bestämde mig till slut för att se Moto Boy. Jag kommer alltså att skriva ett separat inlägg om honom nu istället för Håkan som det var tänkt från början.

Moto Boy spelade i ca 45 min, så efter det sprang vi bort till scenen där Håkan spelade och hann vara med under de två sista låtar och hann också ta lite kort. När Håkan var klar och hade tackat för sig sprang vi bort till den första scenen där Amanda hade spelat för att titta på Crash Diet. De fick med publiken bra och rörde sig väldigt bra på scenen. De hade en bra show, vilket gjorde att det var kul att fota dem också. De måste ha använt otroligt mycket hårspray med tanke på deras frisyr.^^ Både jag och Su var hungriga nu när klockan var strax före 10 så vi beslöt oss för att gå till McDonalds (igen). Vi var inte ensamma där om man säger så, men det viktiga var att vi fick något att äta. Vi satt där en stund eftersom det var en timma till att nästa band vi skulle se skulle spela. Vi hann även gå till deras hotell innan vi två, Y, F och H gick för att se Hästpojken. Ljudet var ibland ganska dåligt och man hörde inte vad de sjöng, men publiken brydde sig inte om det, utan dansade bara med. Jag och F satte oss på en bänk bredvid scenen ganska nära där man kunde gå backstage om man ville. Vi satt där en stund innan jag sa: Håkan!! Då gick Håkan Hellström precis förbi oss för att gå bakom scenen. F sa åt mig att ta upp kameran medan hon gick efter för att fråga om vi kunde ta kort. -Ja det går bra, sa han. Men då var det flera tjejer som hade fått syn på oss och sprang dit. -Jag är ledsen, sa Håkan, men vi får ta det senare. Det var lite synd, men man förstår honom samtidigt. När Hästpojken hade spelat klart gick vi för att se på Timo Räisänen Vi fick vänta en liten stund och då hann det också börja regna. 00.15 drog Timo igång. Kort och mer från den konserten kommer när jag kommer hem.

Jag fick i alla fall 7 timmar sömn eftersom jag somnade halv 2 och vaknade halv 9 och kilade ner och åt frukost. Det var proppat i matsalen eftersom friidrottslandslaget bodde på samma hotell. Vid 11 började vi sedan resan hemåt och tillfälle att titta igenom alla 800 kort och skriva om vissa konserter där jag även kommer sätta betyg från 1 till 5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0