Lamont 10/6

                  
Idag så var det äntligen dags för Lamont. Men de spelade inte för ens 13:40 så jag hann med en massa innan. Först så var det "flumdag" tillsammans med mina kompisar. Det var olika rum vi skulle gå in i, men vi fick inte reda på vad vi skulle göra där inne. Det enda vi fick reda på var att det till exempel skulle vara någon som var modig eller konstnärlig osv. Sen så fick de utvalda gå in först och strax efter fick resten gå in och titta på. De fick bl a äta äckliga saker, svara på frågor och om de svarade fel fick de vatten över sig osv. Det var väldigt skoj i alla fall. I ett rum där jag skulle in tillsammans med en kille, skulle han sminka mig! Det var faktiskt hemskt, hehe! Jag hade gjort mig iordning för jag skulle iväg sen, men fick istället mascara över hela ögat, läppstift över hela munnen och knallrosa rouge över hela kinden. Jag såg hemsk ut och det finns det bildbevis på, men det kommer inte hur här hehe!! Men jag fick som tur var bort en del på toaletten efteråt så jag slapp gå runt så i flera timmar.

Vid kvart i 12 gick jag hem och fixade mig iordning. Jag hade ju inte tänkt det från början, men jag var ju liksom tvungen att fixa till mig lite efter förmiddagen. Jag sprang runt som en galning och fick trots allt med mig allting. 12:20 mötte jag Elin utanför SÄG och så gick vi och kollade lite. VI träffade lite kompisar och fixade armband medan Lamont gjorde soundcheck. Det gick långsamt framåt och det var redan förseningar i programmet. Jag och Elin satte oss i gräset framför scenen och Kitty, Kristofers,sångarens, tjej och en till kom och satte sig bakom oss. Det var flera som uppmärksammade henne eftersom hon är programledare för barnprogrammet " Hasses brorsas låtsassyrras kompis" och ville ha autografer. Till slut efter att Lamont hade varit borta från scenen och bytt kläder ett tag så kom de äntligen upp. Då gick jag fram till scenen och ställde mig bredvid Emmi och Johanna kom dit senare. Längst fram stod vi när de började med "Golden Daze". De var mycket bättre än vad jag trodde att de skulle vara och de gav verkligen allt på scenen. Under "No Regrets" så skulle publiken sjunga med och jag skulle sjunga med i micken där^^. Jag lyckas verkligen med bedriften att få göra det på konserter hihi, men det var skoj. Konserten höll på i ca 50 min och efter det så träffade vi dem en stund och pratade och tog lite kort. Det var kul det, men jag blev så ful på bilden xD Usch!!
Pins fick jag i alla fall med mig därifrån och några fina kort :) Jag hoppas att det är fler som kommer upptäcka detta band och dessa snälla och musikaliska människor!!

    
Bild 1: Cristofer som ska spela på trummor med vatten på ^^
Bild 2: Cristofer, sångare
Bild 3: David, basist som ser lite förbryllad ut över pengarna^^
(klicka gärna på dem för att se dem i större format)


Kommentarer
Postat av: emma

Låter som en kanon spelning. Jag har inte sett Lamont sedan de var förband till The Ark i Norrköping i augusti. Det börjar nog bli dags att se dem igen...

2008-06-10 @ 20:22:55
URL: http://emmadestiny.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Jättekul att du tyckte om dem. Jag har också upptäckt dem, men inte sett dem live sedan de var förband till Ark i augusti förra året. Då var de jättebra!

2008-06-10 @ 21:16:02
Postat av: MaygirlS

Jag har inte upptäckt Lamont ännu så att säga. Hört någon låt bara. Låter som en kanondag och en jättebra spelning.

2008-06-11 @ 20:59:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14256
Postat av: Amanda

Låter som att det var underbart,,hemskt att jag inte kunde komma dit.. Lamont är verkligen bäst!

2008-06-14 @ 20:43:49
URL: http://stayreal.blogg.se/
Postat av: Adore

Ahh.. Snart är det Sundsvall :D

Det va ett tag sen vi prata nu.. =/

<3

2008-06-15 @ 20:20:08
URL: http://www.adore-adore.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0