Arvikafestivalen 2010 - torsdag

Jag hade bestämt mig för att bara gå på festivalen på tordagen. Lite synd att jag missar Babyshambles (fick höra i telefonen, tack!), men ibland kan man inte se allt.

Men det dröjde inte mer än en kvart efter att jag och min kompis hade kommit till Arvika för ens det började regna. Vi åt lunch i hopp om att det skulle gå över, men det gjorde det inte. Det slutade inte att regna för ens vi kom till festivalområdet ca 2h senare, men som tur var hade vi fixat regnponcho på vägen (jag var supersnygg!).
Vi gick in på området och gick runt och tittade lite innan vi stannade och tittade på Yeasayer. Inte så bra, men var skönt att stå där eftersom det började regna igen och den scenen var under ett tält. Egentligen hade vi tänkt att se Timo, men det började ösregna så vi valde att stå kvar under tältet och få bra platser till Johnossi.



Jag skojar inte, det ösregnade verkligen och vi var några av de få som var ganska torra eftersom vi inte hade varit ute i regnet. Vi satt och tittade på när funktionärerna grävde diken och väntade på att Johnossi skulle börja. Johnossis konsert var himla bra. Jag hörde ju bara konserten på Peace and Love eftersom vi satt och väntade på Mando när de spelade då. Jag tycker att Johnossi blir bättre och bättre hela tiden! Himla fint att jag ska se dem en gång till i höst.



När Johnossi hade spelat klart och vi hade ätit gick vi och tittade på Juliette Lewis som spelade på scenen där anledningen till varför jag åkte till Arvika, Regina Spektor, senare skulle spela. Konserten var ganska seg så vi trängde oss fram för att få bra platser. Och det fick vi, längst fram.



Vi väntade på att Regina skulle börja och pratade med knasiga människor. Åhhhh, vad fin Reginas konsert var. Jag har velat se henne sedan 2006 och i vintras fick jag äntligen se henne för första gången. Inte visste jag då att jag skulle få se henne så snart igen. Men det var lite konstigt att se henne spela på Arvikafestivalen faktiskt! Egentligen passar hon inte att spela på en festival liksom. När konserten var slut sprang vi sedan för att se några låtar med Robyn och sedan åka hem.

Värd dag!

Kommentarer
Postat av: josefine

ÅH du verkar ha haft det bra på arvikafestivalen, hehe :)

2010-07-20 @ 13:58:34
URL: http://aprilminnen.blogg.se/
Postat av: MANDIE

Honet! Nu är bloggen uppe! Bara lite smågrejer kvar att fixa ( som att "kommentera" knappen och några andra knappar är osynliga), men du måste kommentera ändå nu. Åh vad glad jag är att ha en blogg igen.! Du får kolla in den så snabbt du kan. Så ska jag bannemig bli superbra på att kommentera hos dig igen! <3

2010-07-22 @ 18:05:47
URL: http://whatmandiedidnext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0