P&L - fredag

Dagen började med att jag gick den 10 min långa promenaden in till Borlänge centrum för möta upp fina vänner att äta frukost/lunch med och titta lite i Folk & Rock. Hittade en Mando EP, fint. Första konserten för dagen var Carl Norén som spelade utanför Folk & Rock! Det var himla fint!!! Han gick ut i publiken och spelade The Anger, ännu finare.



Efter att ha bytt skor (jag fick ont i fötterna) och tagit oss in på området så var klockan 18. Jag satt i öltältet och tittade/lyssnade på Lily Allen och Patti Smith (hon var så bra!). Sedan var det dags att försöka knö sig för att komma långt fram på The Hives. Jag hamnade på 2-3 raden på vänster sida. The Hives var himla bra (min top-lista kommer i ett senare inlägg). Pelle kom till våran sida hela tiden och publiken blev som galen. Min axel är blåslagen efter att en kille låtsades att han skulle svimma och blev överburen, kul.




Efter The Hives började nedräkningen till The Arks turnépremiär. Jag hamnade på första raden och de kom ut och började med "Take A Shine On Me", den som jag och en av mina roommate hade gått och sjungit på hela dagen. Konserten var väldigt bra. Men eftersom de inte har spelat på 2 år så hade de i princip kunnat vara hur dåliga som helst och publiken hade gillat det i alla fall. Tur att de inte var det. De spelade bl a Stay With Me, Hygiene Squad, Singing 'bout The City och Publicity Seeking Rockers från nya skivan. Som vanligt avslutade de med Calleth You, Commeth I i guldkonfetti. Så himla fint.









När konserten var slut och jag hade mött upp några kompisar som stod lite längre bak satte vi oss på gräset eftersom vi ville inte gå därifrån. Det var så himla fint. Vi träffade knasiga/roliga människor, jag och en av vännerna segade oss därifrån och det tog nog 1 h att gå mot vandrarhemmet i Borlängenatten. Så värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0