KONSERT: VERONICA MAGGIO

Först ut för dagen var Veronica Maggio som tillsammans är med Robyn och Lykke Li är Sveriges musikdrottning. Och det tycker jag verkligen att konserten visade. Det var en bra blandning mellan låtar från den nya skivan och lite äldre sånger.

Hon spelade bland annat Mitt hjärta blöder, Välkommen in, Vi kommer alltid ha Paris, Sju sorger, Måndagsbarn, 17 år, Gammal sång och självklart avslutade hon med Jag kommer. Jag tror inte det var en enda i hela publiken som inte hade hört den och till och med säkerhetsvakten framför mig kunde inte låta bli att digga med lite.

 

Jag var tveksam till Maggio när det blev en sån hype kring nya skivan, men eftersom det inte går att undvika hennes låtar då de spelas överallt bestämde jag mig för att ge den en chans. Efter en sådan succé har hon mycket att leva upp till live, men jag tycker att hon lyckas väldigt bra. All cred till Veronica!

 

(Fler bilder i bättre upplösning kommer på min flickr-sida senare)


Kommentarer
Postat av: Sophie Tanha

Viktoria! Det är Sophie från peace och pip! Du hade rätt, det fanns ganska många Viktoria Pettersson på fb så du kanske kan adda mig istället? hejsvej

2011-07-10 @ 19:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0