PEACE AND LOVE - TORSDAG

Torsdagen kom för min del att börja i solen tillsammans med några vänner innan jag gick för att se Carl Norén inne i Borlänge. Han spelade några låtar akustiskt på torget och det var himla fint.

Så fort han var klar begav jag mig för att vänta på I Blame Coco som var en av anledningarna till att jag ville åka till Peace and Love i år. Åh vad bra det var! Jag hade inte hört alla låtar som hon sjöng, men det gjorde inget för de var så himla häftigt att få ha sett henne i alla fall.


Direkt efter att konserten var över så gick jag och Emma för att börja köa till The Ark. Det blev nästan 6 timmars köande och även konsert med Volbeat. Jag hade inte hört dem innan och visste knappt vad de spelade för musik, men misstänkte att det var hårdrock. Så jag var förberedd på att vara uttråkad i 1.5 timma. Men jag blev faktiskt förvånad för det var helt okej och jag måste säga att deras basist var den som hade bäst publikkontakt på hela festivalen. Honom borde många artister lära sig av!

Som avslutning på kvällen var det äntligen dags för The Ark! Jesus vad bra det var! Först trodde jag inte att konserten skulle vara så bra eftersom de två första låtarna kändes ganska sega. Men ju längre konserten gick, desto bättre blev det. De uppträdde även med Dalasinfoniettan och det lyfte verkligen Stay With Me.

Saknar dock någon överraskningslåt för de körde de låtar som de nästan alltid brukar spela. Men jag ska inte klaga på det för spelningen var väldigt bra, Olas tal var lika fint som vanligt och Calleth avslutades med guldkonfetti. Love it!


Setlist
Absolutely No Decorum
Clamour For Glamour
Breaking Up With God
One Of Us Is Gonna Die Young
Father Of A Son
Superstar
Stay With Me
Let Your Body Decide
Prayer For The Weekend
It Takes A Fool To Remain Sane
The Apokalypse Is Over
The Worrying Kind
Calleth You, Commeth I

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0