KONSERT: SUGARPLUM FAIRY

 


Bästa: Det faktum att jag äntligen fick se dem igen
Sämsta: Jag ville gärna höra Far Away From Man
Bästa låt: (And Please) Stay Young


Dags att försöka sammafatta lite tankar från konserten...
Till och börja med kan jag väl säga att det var grymt skönt att jag kom dit ca 15 min innan förbandet började och ändå fick jag plats strax till vänster om mitten på första raden. Inget köande för mig den här gången helt enkelt.

Förbandet hette Local Dealers och var bra för att vara förband (kan vara rätt sega annars ibland) tycker jag. Men sedan var det äntligen dags för Sugarplum Fairy. Eftersom konserten jag såg med dem senast var topp 5 av alla konserter jag har varit på så hade jag ändå ganska höga förväntningar på lördagens konsert och jag blev inte besviken. Det var verkligen hur bra som helst och himla roligt att äntligen få se dem igen! Tredje gången för min del!

Det enda som jag saknade var att de inte spelade Far Away From Man, Rock'N'Roll Tragedy eller She's All That. Då hade kvällen varit helt perfekt. She's All That spelade jag på repeat i flera månader efter konserten på Peace and Love i somras.

Man kunde även köpa merch för det priset man ville betala. Så värt. Ska visa i ett senare inlägg vad jag fick med mig från konserten. Tyvärr blev det inte bra kvalité när jag filmade och den enda bilden som ens blev någorlunda okej är den i det här inlägget. Lite synd, men så kan det bli när systemkameran inte hängde med.

Setlist (ej  i ordning):
The Escapologist
Just A Little Bit More
You Can't Kill Rock'N'Roll
Here She Comes
Sail Beyond Doubt
(And Please) Stay Young
Sweet Jackie
Morning Miss Lisa
Last Chance
She
Marigold
Visible Karma
It Takes Time, It Takes Two
Anna
Sensation
+ Nya låten
(Tack för hjälpen Sona!)

Kommentarer
Postat av: s

-illusion men annars, åh så fint.

2011-05-16 @ 16:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0