Das Festival, Schaffhausen

Då är jag hemma från en av de bästa resorna någonsin. Jag har haft så himla roligt. Vi börjar med första delen av torsdagen då jag var på Das Festival i Schaffhausen. Vi sparar Meet & Greet och konserten med Mando Diao så länge. (If you want to read a short summary of this blog post in english, please scroll to the end of this blog post)
 

Vi kom dit redan runt 14-tiden så innan festivalområdet öppnade på riktigt hann jag med att titta runt lite i staden. Det var massa gamla hus, mysigt. Sedan hämtade jag ut mitt mediapass som ni såg bild på i förra inlägget, mycket snyggt.

Klockan 18 började den första konserten, Low Fat Orchestra, att spela. Jag fotade dem från fotodiket och såg sedan resten av konserten en bit bak.
 
 

Mando-fans som väntar på konserten
 
 
Konsert nummer två var The Bianca Story. De var riktigt bra måste jag säga. De finns på Spotify och jag kan tipsa om låten Coming Home. Det kändes som att de var det perfekta förbandet till Mando Diao!
 
So, this is the first blog post about Das Festival. Pics from the M&G and the consert with Mando Diao will come later! I had some time to check out the city before the festival area was open. I really liked it with all the old houses. Then I got my media pass and was ready to take some photos. Low fat orchestra began to play and then The Bianca Story. They were really good and a perfect opening act for Mando Diao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0