PEACE AND LOVE - ONSDAG


Då var det dags för den första festivaldagen. Vi började med att ta en promenad in till stan och åt sushi. Det kan nog vara bland det godaste som finns!


Det var fullt med Caligola-affischer längs vägen in till stan. De skulle ju spela på kvällen, pepp! Köpcentret Kupolen syns även i bakrunden.


Vi begav oss sedan till festivalområdet för att se festivalens första konsert.

 
Den första konserten var Timbuktu. Bra start! Publiken tyckte också att det var en bra start som synes på bilden ovan.
 

Därefter såg vi Roxette. Som min fina vän uttryckte det: "Per Gessle ser typ ut som en 15-åring". Jag kände igen fler låtar än jag trodde att jag skulle göra. Har väl omedvetet lyssnat på dem på något sätt.




Det började mörkna lite och jag väntade på att Caligola skulle spela. Vi gick och såg några låtar på Kaizers Orchestra, M. Ward och Mac Miller. Efter att Mac Miller hade spelat klart stod vi kvar och väntade på att Caligola skulle spela. Den timman var nog den längsta på hela festivalen. Det var så fruktansvärt kallt och vi trodde aldrig att klockan skulle bli 00.
 

Till slut slog klockan i alla fall midnatt och Caligola börjde spela. Jag har lyssnat lite på skivan för ett tag sen och det skulle bli spännande att få dem live. Det var Gustaf Norén, Björn Dixgård (båda från Mando Diao), Salazar Brothers, Stor, Labyrint, Natty Silver, Lagaylia Frazier och även dansare. Det var väldigt bra avslutning på onsdagen och lätt dagens bästa konsert. Vi dansade och blev lite varma till slut.


Första dagen kändes lite som en uppvärmningsdag faktiskt. Dagens bästa konserter var den sista och första, Caligola och Timbuktu. Jag har varit på Peace & Love 3 gånger tidigare och det har aldrig varit så kallt som det var på onsdag kväll. Fruktansvärt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0