KONSERT: THE HIVES

I fredags såg jag The Hives. Andra konserten på två dagar (såg Mando Diao dagen innan), himla fint!
Jag såg dem 2010 och älskade verkligen den konserten. Jag tror att alla som har sett dem live förstår vad jag menar.
 
 
Jag hade ju fotopass till konserten, men valde att stå i publiken för att kunna dansa med hela konserten. Det var både bra och dåligt. Det var såklart jättekul att dansa, men jag har så fruktansvärt ont i höftbenen och revbenen idag efter att ha blivit tryckt mot kravallstaketet i ungefär 1.5 timma.
 
 
The Hives kan nog vara Sveriges bästa liveband. Kontakten som framför allt Howlin' Pelle och Nicholaus Arson har med publiken är oslagbar. Mycket beror väl på att de nästan är i publiken många gånger under konserten.
 
 
Det var kul att få höra Go right ahead och Wait a minute som jag verkligen gillar från deras senaste skiva, Lex Hives.
 
 
Någon gång under de sista låtarna bad Pelle att publiken skulle sätta sig ner. Alla gjorde som han sa, rätt sjukt att få en hel publik att sitta ner, och så crowd-surfade han. Jag trodde dock jag skulle tryckas sönder när han skulle tillbaka till scenen över mig.
 
 
Konserten var riktigt bra! Jag fick massa bra bilder, så det får nog komma ett inlägg till med fler bilder!
Alla bilder från konserten finns HÄR

Kommentarer
Postat av: Ebba

Såååå fina bilder på Flickr <3

2013-02-10 @ 22:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0