KONSERT: THE KOOKS - LOS ANGELES

Då är jag hemma på svensk mark sedan en dryg vecka tillbaka och tänkte passa på att ägna ett inlägg åt konserten jag och min kompis var på förra måndagen!

 
Vi var nämligen i LA förra helgen och The Kooks passade ju på att lägga till en extra spelning där och vi lyckades få biljetter till den. Hade vi varit kvar i San Francisco hade vi kunnat se dem där också! De spelade nämligen ca 5 kvarter ifrån där jag bodde!!! Lyxigt!
 
 
De spelade på Troubadour som är ett känt konsertställe i LA. De tog bara ca 300 personer så det blev en mysig klubbspelning. Det var perfekt att inte behöva köa något för att få bra platser, utan vi kom ca 40 minuter innan dörrarna öppnade och så hamnade vi på 6:e raden, precis i mitten.
 
 
De varvade gamla låtar med nya låtar från den kommande skivan. De spelade bland annat Down som man kan lyssna på på Spotify. Jag fastnade lite extra för en låt som heter Bad Habit och ser fram emot att höra den när de släpper skivan. London heter en annan av deras nya låtar.
 
Det var en bra konsert och det var lite extra kul att se dem i LA! Men att gå på konsert och somna kl. 3 är kanske inte att rekommendera när klockan stod på 6.45 dagen efter och 13 timmars bilkörning längs Highway 1 väntade!!
 
Bilderna är tagna av min kompis Livia
 
Now I'm back in Sweden again! I was in LA last weekend and I saw The Kooks there together with a friend. They played at Troubadour, a place that only allows around 300 visitors so it was a cozy club gig. It was perfect that we didn't had to wait so long before the concert. We came around 40 minutes before the doors opened and then we got places on the sixth row.
 
It was a mixture between old songs and songs from their upcoming record. They played the song Down, that you can listen to on Spotify, and another song called London. I especially liked the new song Bad Habit and I'm looking forward to listen to it on the upcoming record. All pictures are taken by my friend Livia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0